11 Mayıs 2008 Pazar

ANNELER GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN&EV BAKLAVASI

KELIMELERLE ANLATILAMAYAN FEDAKARLIK VE KARSILIKSIZ SEVGIYI, TARIF ET DESEN BANA HERHALDE SADECE "ANNE" DERDIM..ANNELER GUNUNUZ KUTLU OLSUN.

SİZLERE BU GÜZEL GUNUN ANISINA BU GÜZEL TARİFİMİ SİZLERLE PAYLAŞMAK İSTEDİM.






MALZEMELER:

3 tane yumurta

1 su bardağı süt

1 su bardağı sıvı yağ

1 yemek kaşıgı sirke

aldıgı kadar un

1 tutam tuz

1 paket kabartma tozu

yarım kilo ceviz içi

bir kilo nişasta

YAPILIŞI:

malzemelerin hepsini bir kabın içersinde kulak memesi yumuşaklıgında hamur elde edene kadar yoğurun. hamurları ceviz büyüklüğünde bezeler hazırlıyalım.Biraz beklettikten sonra nişastayla hamurları açalım.10 yufkayı üst üste koyarak merdaneyle tepsi büyüklüğünde açalım. her 10 katına ceviz içini serpelim.bu şekilde 5 kat 10'lu olarak hazırlayalım.170 dereceli fırında kızarana kadar pişirelim.şerbetini baklava pişerken hazırlayalım.baklava sıcakken şerbetide sıcak olarak dökelim.
ŞERBETİ: 6 su bardağı şeker
7 su bardağı su
1 dilim limon

5 yorum:

Baharcicegi dedi ki...

Her yeni ay doğuşunda bakarım ben göklere,
Şahit olurum bizi gören binlerce meleklere,
Girerler anne gibi şefkatle,en katı yüreklere.
Bilmem ki melekler annemidir...anneler günün kutlu olsun

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

canım seninde anneler günün kutlu olsun..
baklavada çok nefis duruyor..bir gün bende isterim;)
ellerine sağlık.

gezgincigencler dedi ki...

anneler günün kutlu olsun derken tatlıyı da unutmadan geçmeyeyim, harika olmuş ellerine sağlık canım


sevgiler

Disalce dedi ki...

canım tatlın nefis görünüyor...annemi hatırladım birden......onunkine benziyor..ellerine sağlık...

anneler günün kutlu olsun...

Adsız dedi ki...

yüksel abla ellerine sağlık senin baklavanın tadını bildiğim için sölenecek bişeyde bulamıyorum süper oluyo çünkü görüntüde harika..yeni tariflerini bekliyorum..Başarılar