19 Ekim 2008 Pazar

CEVİZLİ LOKUM


SELAM ARKADAŞLAR KAÇ HAFTADIR BİLGİSAYARIN BAŞINA OTURAMADIM.ÇÜNKÜ BİR TÜRLÜ FIRSAT BULAMADIM ,RAMAZANDIR BAYRAMDIR DERKEN GÜNLER SU GİBİ GEÇTİ DAHA NİCE BAYRAMLARA İNŞALLAH. E BİRDE BAYRAMI ATLATALIM DEDİK ALLAHIN İZNİYLE. BU HAFTA SALI GÜNÜ KÜÇÜK BİR OPERASYON GEÇİRDİM BURNUMDAN AMELİYAT OLDUM. ÇOK ŞÜKÜR HERŞEY YOLUNDA GİTTİ ALLAHA ŞÜKÜR İYİLEŞTİM BİLE VE GECTİM SIKINTIDAN BİLGİSAYARIN BAŞINA SİZİNLE GÜZEL TARİFİMİ PAYLAŞMAK İSTEDİM ,AMA İNANIRMISINIZ BU GÜNLERİ GÖRECEKMİYİM DİYE DÜŞÜNMÜYORDUM DA DEĞİLDİM .ÇÜNKÜ ÇOK KORKUYORDUM AMELİYATTAN .DAHA DOĞRUSU ALACAĞIM NARKOZDAN KORKUYORDUM AMA SAĞ OLSUN ARKADAŞLARIM DOSTLARIM AİLEM BENİ YANLIZ BIRAKMADILAR. BANA VERDİKLERİ MORELLE ALLAHIMA HAMDU SENALAR OLSUN HERŞEY BİTTİ VE GEÇTİ .BU GÜN BEŞİNCİ GÜN VE BENDE İYİM ŞÜKÜR . LAFI FAZLA UZATMADAN TARİFİMİ VEREYİM .AFİYET OLSUN.

MALZEMELER

BİR PAKET YAŞ MAYA
BİR YEMEK KAŞIĞI ŞEKER
BİR YEMEK KAŞIĞI TUZ,
İKİ SU BARDAĞI ILIK SU
BİR SU BARDAĞI SIVI YAĞ

ALABİLDİĞİKADAR UN

YARIM KİLO CEVİZ İÇİ
1 YEMEK KAŞIĞI YENİBAHAR

HAMURU COK SERT OLMASIN AMA İSTERSENİZ FIRINDAN HAZIR MAYALI EKMEK HAMURUYLA DA YAPILABİLİR .

YAPILIŞI

AVUÇUNUN İÇİ DOLACAK ŞEKİLDE HAMUR ALIPOKLAVAYLA YUFKA BÜYÜKLÜĞÜNDE AÇIYORUZ DAHA SONRA İÇİNE HAZIRLADIĞIMIZİRİ DÖVÜLMÜŞ CEVİZİ VE YENİ BAHAR DEDİĞİMİZ BAHARATI CEVİZLE HARMANLYIP AÇTIĞIMIZ YUFKANIN HERYERİNE SERPİYORUZSONRA YUFKAYI SARIYORUZ ÜÇ PARMAK KALINLIĞINDA BIÇAKLA KESİYORUZ KESTİĞİMİZ TARAFI YAĞLI TEPSİYE DİZİYORUZ. HAMURUN BÜYÜKLÜĞNÜ KENDİ GÖZ KARARINIZLA DA AYARLAYABİLRSİNİZ BU AŞAMA BİTİKTEN SONRA YUMURTANIN SARISINI SÜRÜYORUZ ARZU EDERSENİZ SUSAMDA SERPEBİLRSİNİZ. 200 DERECELİ ISITILMIŞ FIRINDA KIZARANA KADAR PİŞİRİYORUZ AFİYET OLSUN .

10 yorum:

SARI PAPATYALAR dedi ki...

ellerine sağlık canım ayrıca çok geçmişler olsun sevgiler

hayatkazanbenkepce dedi ki...

Geçmiş olsun allah şifa versin arkadaşım iyi olduğuna çok sevindim bu arada cevizli lokum da nefis gözüküyor ellerine sağlık canım...

Baharcicegi dedi ki...

Cok gecmis olsun canim iyilestigine sevindim.
cevizli lokum enfes görünüyor ellerine saglik canim

Adsız dedi ki...

Ahh memleketimin nefiss cevizli lokumu..:) Blog manşette görüp koşup geldim.Bayramlarda en çok yapılan şeydir bizim anne baba yöresinde....Ben de yayımlamıştım bloğumda...Annem aynı sizin gibi yapardı ben bazen sütle yoğuruyorum..bazende sizinki gibi...Ellerinize sağlık nefis görünüyor nasıl da canım istedi ahh..Sevgimle...
www.sehnazmutfakta.blogcu.com

ceyt dedi ki...

öncelikle çok geçmiş olsun canım.Allah şifa versin.lokumlar harika.ellerine sağlık canım.bu arada blog arkadaşlığı ödülüm de sende varsın.öpüyorum sevgiler..

nazardeğmesin07 dedi ki...

harikasınız maşallah arkadaşlık ödülünüz içinde tebrikler arkadaşım sevgiler

Adsız dedi ki...

Yükselcim geçmiş olsun

Herşeyin yolunda gitmesine sevindim.
Cevizli lokum harika gözüküyor.
Ellerine sağlık.

lezzetavcisi

sarımutfak-hande dedi ki...

bilirim bu lokumu nefis olur ellerine sağlık cnm
çook geçmişolsun
acil şifalar dilerim

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

canım çok geçmiş olsun..iyi olmana sevindim hayatım..cevizli lokumda nefis duruyor.ellerine sağlık..
bugün yediklerim çok lezzetliydiler..marifetli arkidişim benim:).öptüm.

Sevil Şahin dedi ki...

tatlım artık iyileştiğine cok sevindim davetime o tarihte bursada olucam demişsin inş. burda olursunda istanbul buluşmamızda sende olursun sevgiyle kal tatlım allaha emanet ol bu arda yeni sitemede beklerim yorumlarını eksik etme benden sevgiler
http://www.birdemliksohbet.com/