12 Eylül 2008 Cuma

PAMUK ACMA





Merhaba Arkadaşlar .Hayırlı cumalar ,ramazan telaşında günlerin nasıl geçtiğini anlamıyorum.Sahur vakti iftar vakti derken koşturuyoruz .Bir de neyaplım ne yiyelim değişik şeyler istiyor insan aç olunca tabi. Bende akşam sizlere sağur için yaptığım pamuk poğcaların tarifini vereyim AFİYET OLSUN



MALZEMELER


1 Çay bardağı süt

1 Çay bardağı sıvı yağ

1Tane yumurta akı içine sarısı üzerine

Yarım paket yaş maya

1 Çay bardağına yakın şeker

1Tatlı kaşığı tuz

üzerine arzuya göre susam veya çörek otu



YAPILIŞI


Şekeri ve mayayı eritiyoruz sonradan

diğer malzemeleri katıyoruz hamuru biraz cıvık olcak

daha sonra mayalanması için bekltiyoruz

vama gelince arzuya göre şekil veriyoruz

yumurtanın sarısını sürüyoru
önceden ısıtılmış 200 dereceli fırına veriyoruz

afiyet olsun

7 yorum:

Ayse Pamuk dedi ki...

bir tane almadan gidemeyeceğimm..

Halenze dedi ki...

böyle yukiye böyle hobiye can kurban . poğçalar pufidik pufidik. beceremediğim tek şey. bende yapmak istiyorum yapamıyorummmmm :((

Adsız dedi ki...

Yüksel merhaba canım gerçekten pamuk gibi duruyor ellerine sağlık.
lezzetavcisi

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

ne zamandır böle güzel açma görmedim..bende tutturamıyorum eskisi gibi ya:(..var bişi..en iyisi ben sana gelim açma yapmak ve yemek için:)

canım ellerine sağlık..nefisler.

öptüm.

hayatkazanbenkepce dedi ki...

Ben de ben de ....
Yükselcim ben de mayalı tarifleri beceremeyenlerdenim . Ben de tepsimi kapıp sana geleyim mi canım? Senin açmalar şahane gözüküyor da , ellerine sağlık ...

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik, acmalar harika gorunuyorlar.
sevgiler.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

aman ya rabbim karnım tısa basa dolu olsa bile yerim ben bu açmaları.
maşallah harika olmuş,elinize sağlık:)