4 Eylül 2008 Perşembe

KABAKLI BÖREK&HOŞGELDİN EY ŞEHRİ RAMAZAN





Ramazan ayı, rahmet, mağfiret ve kurtuluş ümidinin tazelendiği, ibadet ve nefis muhasebesi ile gönüllerin arındığı, yardımlaşma, dayanışma, birlik ve beraberlik ruhunun canlanarak ayrı bir sosyal bütünleşmenin yaşandığı müstesna bir zaman dilimidir. Eriştiğimiz bu Ramazanın ayının, her bir mü’min için getirdiği rahmet, mağfiret ve kurtuluş müjdesinden bütün mü’minlerin ve insanlığın hissedar olmasını; bütün milletimize, İslâm âlemine ve insanlığa hayırlar getirmesini Yüce Rabbimizden niyaz ediyorum.
Yıl içerisinde gönüllerin yumuşadığı, rahmet kapılarının açıldığı geceler, günler ve aylar vardır. İşte bunlardan biri de Hz. Peygamber (S.A.V.)Efendimizin “Evveli rahmet, ortası mağfiret ve sonu cehennemden azad olmaktır.”1 diye haber verdiği Ramazan ayıdır. Bu bakımdan Ramazan ayı; bir müjdeleme, bir uyarma, bir toparlanma, bir
daha iyiye gitme ayıdır.

KABAKLI BÖREK





SELAM Arkadaşlar nihayet uzun bir tatilden sonra
tekrar döndüm şimdi sık sık beraber olucaz inşallah .
Artık okular da açılıyo hiçbir yere kaytarma şansım olmuycak
Boşta kalan zamanımı elimden geldiği kadar güzel tariflerimi sizlere
sunmaya çalışrım inşallah şimdi sizlere kabaklı böreğin tarifini vercem
AFİYET OLSUN...

MALZEMELER
4 Tane kabak
1 su bardağı süt
1 çay bardağı yağ
1 yumurta
3 tane yufka
susam nane ve dere otu
YAPILIŞI
Kabakları rendeliyelim malzemelere katalım
3 tane yufkayı ufak parçalar haline getirip hepsini kariştıralım yağlı borcama
dökelim üzerine de kaşar peyniri rendeliyelim ve çörek otu serpelim
200 dereceli fırına verelim ..


9 yorum:

elma şekeri dedi ki...

ellerinize sağlık. çok leziz görünüyor.

Ayşe'nin Mutfağı dedi ki...

MERHABA TARİFİNİ BİLMİYORUM AMA BENİMDE BİR ARKADAŞIM YAPIYOR NEFİS OLUYOR BEN ZATEN KABAK'IN HER HALİNİ SEVİYORUM ELLERİNİZE SAĞLIK

ceyt dedi ki...

sevgili Yüksel, çok güzel bir blog hazırlamışsın.çok hoş tarifler var.ellerine sağlık.tekrar görüşmek dileğiyle...
hayırlı ramazanlar sevgiler...

Adsız dedi ki...

Demek döndüm hoş geldin sefalar getirdin.Kabaklı böreğe bayılırım ellerine sağlık.
lezzetavcisi

Disalce dedi ki...

yukicim hoşgeldin canım....

seninde ramazanın mübarek olsun....

kabaklı börek nefis görünüyor..ellerine sağlık...

öpüyorum seni...

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

kabaklı böreği çok severim..uzun süredir yapmıyordum..hatırladığım iyi oldu cnm..ellerine sağlık.

hayırlı ramazanlar

Baharcicegi dedi ki...

kabakli börek cok güzel olmus,sizede hayirli bereketli ramazanlar dilerim

made in funda dedi ki...

nefis olmuş.ellerine sağlık canım.sevgiler..

Adsız dedi ki...

kabak böreğin harika olmuş.tadınada bakınca dahada çok beyendim ellerine sağlık arkadaşım.bir gün yapınca benide davet edersen sevinirim....derya